Δελτίο Τύπου σχετικά με Ενημέρωση στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων για την εξέλιξη...

Δελτίο Τύπου σχετικά με Ενημέρωση στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων για την εξέλιξη των δημόσίων έργων στο Ν. Φθιώτιδας

Πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων ενημέρωση των μελών της από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Βορίδη, εν όψει της υπογραφής της σύμβασης για την ολοκλήρωση των εργασιών του έργου «Κατασκευή Αυτοκινητοδρόμου με τα συνοδά του έργα στο τμήμα: Νέα Κοίτη Σπερχειού – Α.Κ. Ροδίτσας, του άξονα ΠΑΘΕ».

Προς ενημέρωση των συμπατριωτών καταθέτω τον ακόλουθο διάλογο από τα πρακτικά της Επιτροπής:

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ: «Οι δικές μου ερωτήσεις, κύριε Υπουργέ, θα είναι στοχευμένες και αυτό, γιατί είχατε την τύχη να διατρέξετε ένα κομμάτι από αυτά τα έργα, τα οποία γίνονται στο νομό Φθιώτιδας και τα οποία αφορούν τόσο τον αυτοκινητόδρομο όσο και την διπλή σιδηροδρομική γραμμή. Έργα, τα οποία για μεγάλο χρονικό διάστημα, είχαν τελματώσει, καρκινοβατούσαν και ένα κομμάτι αυτών, έχει αρχίσει και λειτουργεί, πάλι.

Τα ερωτήματά μου είναι 3:

Πρώτον, έχετε ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα λυθεί το πρόβλημα της παράκαμψης της Στυλίδας; Αφορά τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ και την ίδια εταιρεία – ΑΤΤΙΚΑΤ.

Το δεύτερο, συναφές, επειδή εδώ μιλάμε για κατασκευή αυτοκινητόδρομου στο τμήμα της Νέας Κοίτης Σπερχειού και έχει έρθει για σε εσάς επιστολή από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας και αφορά τα αντιπλημμυρικά έργα, τόσο για ΠΑΘΕ όσο και για Ε-65 αλλά και για τον σιδηροδρομικό άξονα, έχετε κάποια εκτίμηση για το πως θα αντιμετωπισθεί το πρόβλημα;

Το τρίτο, αφορά τους δρόμους ανάπτυξης, και πιο συγκεκριμένα ο Ε-65. Ισχύει το ίδιο μήκος του δρόμου; Ισχύουν οι ίδιοι στόχοι; Και εάν, έχετε, ένα χρονοδιάγραμμα. Σας ευχαριστώ πολύ».

ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ (ΜΑΚΗΣ) ΒΟΡΙΔΗΣ: «Σε ότι αφορά την παρούσα σύμβαση [Νέα Κοίτη Σπερχειού – Α.Κ. Ροδίτσας], το χρονοδιάγραμμα εκτελέσεως του έργου είναι 800 ημέρες.

Εκείνο το οποίο απομένει ως προς την πρώτη φάση, από πλευράς έργων οδοποιίας, είναι η κατασκευή προφορτίσεων και επιφορτίσεων εδάφους, οδοστρωσία, ασφαλτικά και οδοφωτισμός. Ως προς τη β’ φάση απομένει η καθαίρεση υφισταμένης εθνικής οδού, η κατασκευή των προφορτίσεων και επιφορτίσεων του εδάφους, η οδοστρωσία, τα ασφαλτικά, το πράσινο και ο οδοφωτισμός. Όσον αφορά στην πρώτη φάση,  εκείνο που απομένει από πλευράς τεχνικών έργων, είναι ότι, όπου έχουν ολοκληρωθεί οι φορείς των τεχνικών έργων, δεν έχουν τοποθετηθεί οι στεγανώσεις, τα πεζοδρόμια, τα στηθαία, ο οδοφωτισμός, οι αποχετεύσεις και τα ασφαλτικά. Το μεγαλύτερο ποσοστό των τεχνικών  έργων της πρώτης φάσης, έχει κατασκευαστεί. Όσον αφορά στη β’ φάση, δηλαδή όταν δοθεί σε κυκλοφορία το τμήμα της πρώτης φάσης του έργου και καθαιρεθεί η παλαιά εθνική οδός, θα κατασκευαστούν και τα υπόλοιπα τμήματα των τεχνικών έργων της β’ φάσης.

Όσον αφορά στα αντιπλημμυρικά έργα, και αυτό είναι ένα από τα ζητήματα που απασχόλησε το τελευταίο χρονικό διάστημα, θα πρέπει να κατασκευαστεί η νέα κοίτη του Σπερχειού και απομένουν 500 μέτρα αναδιευθέτησης της κοίτης και να κατασκευαστεί η τάφρος της Λαμίας, όπου απομένουν 3.000 μέτρα αναδιευθέτησης της τάφρου και του χειμάρρου Ξηριά. Βοήθησαν επίσης στις χειμερινές έντονες βροχοπτώσεις με τα συμπληρωματικά της νέας εργολαβίας και την ανακατασκευή των τεχνικών της ΠΑΘΕ και αυτή η κατάσταση θα βελτιωθεί περισσότερο. Από πλευράς σιδηροδρομικών η εικόνα που έχω είναι, ότι έχουν γίνει τα σιδηροδρομικά έργα.

Σε ότι αφορά τη Στυλίδα, έχει υπάρξει μια εμπλοκή που είναι παρόμοιου τύπου, αλλά όχι ακριβώς. Έχει μια πρόσθετη εμπλοκή η Στυλίδα στο ότι υπάρχει μια ειδική δυσκολία, η οποία συνδέεται με το ότι πρέπει να λυθούν κάποια θέματα του τμήματος των έργων που έχει, ήδη, εκτελεστεί. Εν πάση, περιπτώσει, θα το πω διαφορετικά. Υπάρχουν μια σειρά από ζητήματα, τα οποία νομίζω ότι είμαστε αρκετά ώριμοι για να τα λύσουμε. Θέλω να ελπίζω, ότι ίσως και πριν τις εκλογές, θα μπορούμε να το τελειώσουμε αυτό.

Σε ότι αφορά τους μεγάλους οδικούς άξονες, έχω κάνει δύο συναντήσεις με τον κ. Πρωθυπουργό, για το ζήτημα των αυτοκινητοδρόμων. Νομίζω ότι ωριμάζουν οι συνθήκες για να υπογράφουμε ή για αν μονογραφούν ή εν πάση περιπτώσει να καταρτιστούν συνεννοήσεις με τους παραχωρησιούχους ως προς το πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα. Αυτό είναι ένα πρώτο βήμα προκειμένου να ξεκινήσουν οι συζητήσεις με τις τράπεζες. Εκείνο πού μπορώ να σας πω ότι είναι ξανά η προσπάθεια και τα χρονοδιαγράμματα αν θέλετε τα οποία, κατ’ αρχήν έχουν τεθεί ότι αυτό πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα, ενδεχομένως προ των εκλογών. Αυτό είναι το πρώτο βήμα. Προκειμένου να αξιολογηθούν, αν θέλετε αυτές οι προκαταρκτικές συνεννοήσεις από τις τράπεζες, γιατί αυτές θα αποτελέσουν το πλαίσιο από το οποίο θα προσδιοριστεί το χρηματοδοτικό κενό και θα γίνει αξιολόγηση των τραπεζών το κατά πόσο τα έργα είναι βιώσιμη ή όχι.

Οφείλω να πω, ότι σε πολιτικό επίπεδο υπάρχει νομίζω απόλυτη συμφωνία στο ζήτημα αυτό.

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, δηλαδή, έχει κάνει κατ΄ επανάληψη παρεμβάσεις σε ενωσιακό επίπεδο στο επίπεδο των θεσμών της Ε.Ε. προκειμένου να διευκολύνει και να δείξει τη σημασίας της επανεκκίνησης των έργων και ο Πρωθυπουργός το ίδιο και εξ όσων έχων αντιληφθεί δεν υπάρχει καμία απολύτως αμφισημία και από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ. Νομίζω ότι όλοι εδώ είναι συντεταγμένοι στην κατεύθυνση αυτή».

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ: «Κύριε Υπουργέ, το σύνολο των έργων – και επιμένω σε αυτό – να καταστεί βιώσιμο».

ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ (ΜΑΚΗΣ) ΒΟΡΙΔΗΣ: «Κύριε Σταϊκούρα, επειδή βάζετε εμμέσως και κομψά το θέμα του Ε65 θα σας πω, ότι η θέση της Κυβέρνησης είναι για το σύνολο των έργων».

Σε κάθε περίπτωση, για την εξέλιξη των δημοσίων έργων στο Νομό Φθιώτιδας, εκκρεμεί προς συζήτηση και Ερώτησή μου στη Βουλή από 27.03.2012, δεδομένου ότι είναι γενικώς αποδεκτό ότι η υλοποίησή τους συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης και στην τόνωση της απασχόλησης.