Ερώτηση σχετικά με τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση/ολοκλήρωση οδικών έργων στο Ν. Φθιώτιδας...

Ερώτηση σχετικά με τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση/ολοκλήρωση οδικών έργων στο Ν. Φθιώτιδας και συσχέτισή τους με την αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων

Τα τελευταία χρόνια (διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία), ο Νομός Φθιώτιδας είχε σημαντικό μερίδιο στις μεγάλες επενδύσεις που έγιναν στη χώρα μας σε έργα υποδομής. Είχαν μπει οι βάσεις για μεγάλα έργα, θεραπεύτηκαν αδυναμίες και καθυστερήσεις του παρελθόντος, προωθήθηκαν με ταχείς ρυθμούς οδικοί και σιδηροδρομικοί άξονες και επενδυτικά σχέδια που για δεκαετίες καρκινοβατούσαν και υλοποιήθηκαν και προωθήθηκαν έργα που καθιστούσαν τη Φθιώτιδα σημαντικό συγκοινωνιακό και εμπορικό κόμβο.

Όμως η εικόνα, τους τελευταίους 17 μήνες, είναι εντελώς διαφορετική λόγω της κυβερνητικής αδράνειας. Οι εργασίες υλοποίησης των έργων καθυστερούν. Καθυστερήσεις που αγγίζουν, στις περισσότερες περιπτώσεις, τα όρια της εγκατάλειψης.

Πιο συγκεκριμένα, αναφορικά με τους οδικούς άξονες:

  • Η ολοκλήρωση του Πετάλου του Μαλιακού ως κλειστού αυτοκινητοδρόμου καθυστερεί (τμήμα Ανθήλη–Ροδίτσα Λαμίας και τμήμα Αυλάκι Στυλίδας–Ράχες).
  • Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε–65, παρουσιάζει εικόνα εγκατάλειψης στα όρια του Νομού, δεδομένου ότι οι εργασίες κατασκευής έχουν σταματήσει.
  • Δεν προχωρά η βελτίωση του οδικού άξονα Λαμίας–Καρπενησίου.
  • Δεν προχωρούν οι μελέτες για τον οδικό άξονα Λαμία–Άμφισσα.

Στην ανωτέρω κατάσταση έρχεται, αναπόφευκτα πλέον, να προστεθεί και η «ανάκαμψη» του Νομού στη σχετική λίστα των Νομών με τον μεγαλύτερο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων. Έτσι, σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, σχετικά με το ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων σε όλους τους Νομούς της χώρας για το έτος 2010, ο Νομός Φθιώτιδας «κατέχει» πλέον την 2η θέση από την 11η για το 2009. Διαπιστώνονται έτσι, ως ένα βαθμό, και αριθμητικά, οι συνέπειες της μη ολοκλήρωσης των έργων κατασκευής σύγχρονων και ασφαλών οδικών έργων στο Νομό Φθιώτιδας.

Παράλληλα, η όποια βελτίωση έχει παρατηρηθεί στον κεντρικό οδικό άξονα ΠΑΘΕ λόγω της μερικής ολοκλήρωσης των έργων στο Πέταλο του Μαλιακού, αντισταθμίζεται από την αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στο περιφερειακό/επαρχιακό οδικό δίκτυο όπου, παρά το γεγονός ότι δεν υπήρξε μείζον τροχαίο ατύχημα, συντρέχουν λόγοι που κλιμακώνουν την επικινδυνότητα καθώς δεν υλοποιούνται έργα βελτίωσης.

Δεδομένης, συνεπώς, της σημαντικής καθυστέρησης στην πορεία υλοποίησης των δημοσίων έργων στο Νομό Φθιώτιδας και σε συνδυασμό με τα δυσμενή αποτελέσματα της προαναφερθείσας έρευνας που συνηγορούν στην άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών αντιμετώπισής τους,

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ

οι κ.κ. Υπουργοί:

Σε ποιες ενέργειες προτίθενται, αντιστοίχως, να προβούν τα αρμόδια Υπουργεία προκειμένου να αντιμετωπιστεί το οδυνηρό φαινόμενο της αύξησης των τροχαίων ατυχημάτων στο Νομό Φθιώτιδας;