Εισήγηση επί της Ερώτησης για τα ζητήματα ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία...

Εισήγηση επί της Ερώτησης για τα ζητήματα ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία των ΚΕΕ

Κυρία Υπουργέ,

Συμμερίζομαι και συνυπογράφω τα λεγόμενά σας για την ιδιαίτερη σημασία των Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΚΕΕ) και της Δια Βίου Μάθησης.

Ιδιαίτερη σημασία τόσο για την αναπτυξιακή διαδικασία όσο και για την απασχόληση και την ευημερία των πολιτών και την προώθηση της κοινωνικής συνοχής.

Ιδιαίτερη σημασία που αποτέλεσε βασικό άξονα πολιτικής της Κυβέρνησης της Ν.Δ., η οποία στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων και ευρύτερα της δια βίου μάθησης, προχώρησε με σχέδιο, αποφασιστικότητα, ταχύ ρυθμό και απόλυτο σεβασμό σε κάθε ευρώ των ελλήνων και των άλλων φορολογουμένων πολιτών, και στη δημιουργία ενός αξιόπιστου συστήματος κατάρτισης, προσφέροντας υπηρεσίες δια βίου μάθησης δωρεάν, με άριστη ποιότητα, αποτελεσματικότητα και αξιοπιστία.

 

Συγκεκριμένα, η Κυβέρνηση της Ν.Δ. από το 2005 (Ν.3369/2005):

  • οριοθέτησε το πεδίο της δια βίου μάθησης,
  • εδραίωσε, για πρώτη φορά στη χώρα, το σύστημα της εκπαίδευσης των ενηλίκων,
  • έδωσε τη δυνατότητα προσφοράς εκπαιδευτικού έργου υψηλής ποιότητας και χαμηλού κόστους σε όλους τους ενδιαφερόμενους πολίτες της χώρας μας,
  • ίδρυσε και λειτούργησε δομές δια βίου μάθησης σε όλους τους Νομούς της Ελλάδας.

 

Το 2008 έγινε εγκαίρως ο σχεδιασμός και υποβλήθηκε η πρόταση στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.

Έγινε προέγκριση του σχεδιασμού και με τη σύμφωνη γνώμη της διαχειριστικής αρχής και απόλυτη διαφάνεια (κανονιστικό πλαίσιο, ανακοινώσεις σε ΜΜΕ, ανακοινώσεις στο διαδίκτυο κ.α.) άρχισε η συγκρότηση του μηχανισμού για την έγκαιρη υλοποίηση του έργου.

Όλες οι ανανεώσεις γινόντουσαν με το αποδεκτό της πρότασης από τη διαχειριστική αρχή και υπό την αίρεση της ένταξης.

 

Έτσι, στο πλαίσιο του συστήματος εκπαίδευσης ενηλίκων, δημιουργήθηκαν την περίοδο 2004 –2009 56 κτιριακές υποδομές, ενώ την περίοδο 2000 – 2004 είχαν γίνει μόλις 5 κτιριακές παρεμβάσεις. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση 1.866%.

 

Επίσης, την περίοδο 2004 – 2009 το σύστημα εκπαίδευσης των ενηλίκων εκπαίδευσε πανελλαδικά περίπου 750.000 άτομα, έναντι 150.000 που είχαν εκπαιδευτεί κατά τη χρονική περίοδο 2000 – 2004. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση 350%.

 

Ειδικότερα για τα ΚΕΕ, στη χώρα συγκροτήθηκαν 58 Κέντρα, έχοντας 100% κάλυψη σε επίπεδο χώρας, και εκπαιδεύτηκαν την περίοδο 2004 – 2009 περίπου 240.000 πολίτες, ενώ κατά την περίοδο 2000 – 2004 της διακυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. εκπαιδεύτηκαν μόλις 10.500 πολίτες. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση 2.193%.

 

Επιπροσθέτως, σημειώνω ότι σχεδίασε και εφάρμοσε πιλοτικά με επιτυχία «εθνικό σύστημα διασφάλισης ποιότητας», στα ΚΕΕ, σε όλες τις δομές και τα προγράμματα δια βίου μάθησης,  με διαδικασίες αυτοαξιολόγησης και εξωτερικής αξιολόγησης. Με ενδιαφέρον διαπιστώνουμε την πρόθεσή σας να επεκτείνετε το θεσμό και στο τυπικό σύστημα εκπαίδευσης.

 

Κυρία Υπουργέ,

Τα στοιχεία αυτά αποτυπώνουν με ακρίβεια και αντικειμενικότητα λίγα από το σημαντικό έργο που πραγματοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης της Ν.Δ.

Έργο που συνετέλεσε στο να καταφέρει η Ελλάδα από ουραγός στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων να αποτελέσει ένα καλό παράδειγμά μεταξύ των εταίρων μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Έργο, όμως, που «παγώνει» και υποβαθμίζει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας τον Οκτώβριο του 2009.

Είναι θετικό, βέβαια, το γεγονός ότι μετά την Ερώτησή μας, αλλά μόλις τον προηγούμενο μήνα, αποπληρώθηκαν οι δαπάνες του 2009 στα ΚΕΕ και στις Σχολές Γονέων, ενώ μόλις πρίν από 3 μέρες αποπληρώθηκαν και οι δαπάνες για το πρόγραμμα ΟΔΥΣΣΕΑΣ, ύστερα από παρέμβαση μεταξύ άλλων και του Συνήγορου του Πολίτη.

 

Ωστόσο:

 

  1. Παραμένουν ήδη 4 μήνες απλήρωτοι οι εργαζόμενοι όλων των προγραμμάτων για το 2010, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμών στελεχών, εκπαιδευτών, προμηθευτών, κτλ.
  2. Ανεστάλη επ αόριστον, με απόφασή της Υπουργού, η λειτουργία του Ενιαίου Μητρώου Εκπαιδευτών Ενηλίκων, το οποίο ήταν έργο ενοποίησης του τρόπου πρόσληψης εκπαιδευτών σε δομές της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και του ΟΕΕΚ του Υπουργείου Παιδείας.
  3. Καθυστέρησε και καθυστερεί απελπιστικά η υλοποίηση των προγραμμάτων και των μαθημάτων, καθώς από τον Οκτώβριο που αναλάβατε την εξουσία, μόλις το Μάρτιο ξεκίνησαν οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτές να εργάζονται στα ΚΕΕ, ενώ μόλις τέλη Φεβρουαρίου ξεκίνησε η επάνδρωση των ΣΔΕ με ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό, και δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα δεδομένου ότι υπάρχουν πολλά κενά σε ειδικότητες.
  4. Αλλάζουν ξαφνικά οι διάρκειες των συμβάσεων, καθώς ενώ στην προκήρυξη 13575/14.07.2009  για πρόσληψη στελεχών των ΚΕΕ οριζόταν ότι η διάρκεια της σύμβασής τους θα είναι μέχρι 30/6/2011, η σύμβαση που δόθηκε στους επιτυχόντες να υπογράψουν είναι μέχρι 31/7/2010.
  5. Διατηρείται μία έντονη φημολογία για την προσβολή των συμβάσεων όλων των εργαζομένων στο ΙΔΕΚΕ, παρόλο που η ημερομηνία λήξης τους είναι στις 30.06.2011, η οποία δεν διαψεύδεται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

 

Κυρία Υπουργέ

Σ’ όλα αυτά απαιτείται μία ξεκάθαρη απάντηση.

Απαιτείται η διατύπωση μίας ξεκάθαρης πολιτικής βούλησης για τη συνέχεια του μεγάλου έργου που έγινε επί Ν.Δ. στο πεδίο της Δια Βίου Μάθησης 

Στη χώρα μας, έχουμε πλεόνασμα λόγων και επικοινωνίας και έλλειμμα έργων.

Οι συνέπειες είναι σε όλους μας γνωστές.